SALAM

Jumaat, 9 Januari 2009

KALAU YAHUDI MENANG PUN SEKEJAP JE.........

Coretan tentang kisah perang Israel Islam


Perang perang lagi..!!! Dunia akhir ini akan dipenuhi dengan pembunuhan di sana sini, bom meletup setiap detik, banyak bangunan rebah jadi batu pecah!!





Apa sudah jadi dengan dunia sekarang? Orang awam seperti kanak-kanak, wanita dan warga tua boleh dibunuh dengan sewenang-wenangnya tanpa rasa bersalah. Bantuan kemanusiaan kepada mangsa peperangan disekat oleh Zionist dan negara-negara jiran pulak tu. Mangsa perang tidak dapat bantuan. Yang meraung kesakitan tidak mendapat rawatan yang sempurna. Yang mati tidak mendapat kain kapan yang secukupnya untuk dibungkus. Yang si kecil hilang hilang tempat pergantungan kasih sayang. Yang dewasa hilang mata airnya..Yang si politik bodoh Fatah takut berjuang lari ke negara jiran. Yang berani terus berjuang bermati-matian menentang pencerobohan Yahudi..Apa benda ni???




Inilah peristiwa-peristiwa yang berlaku kepada Muslim kita di Palestin di mana sejak awal tahun 2009 lagi mereka telah diserang kembali dengan secara besar-besaran setelah diserang lagi suatu ketika dahulu sejak tahun 1948 . Si terorist Israel dan Zionist telah melancarkan penjajahannya sejak mendiami negara Palestin ini lagi apabila kaum yahudi telah dihalau dari Eropah dan di letakkan di negara Palestin jajahan Britain.Menurut sejarah, setelah berlakunya deklarasi PBB sekitar tahun 40-an, mereka telah memutuskan untuk memberi 2 per 3 dari tanah Palestin diberi kepada Kaum pendatang yahudi dan selebihnya diberi kepada tuan rumah rakyat Palestin Islam..Alangkah zalimnya Si Kafir PBB berbuat demikian!!



Setelah mendiami Palestin haram, kaum Yahudi telah mula melakukan pelbagai pengkhianatan dan kemusnahan kecil seperti melakukan aktiviti meminum arak dalam masjid dan membakar bangunan struktur Masjidil Aqsa sehingga merosakkan sebahagian bangunan berkenaan. Lama-kelamaan mereka telah mulai merampas tanah Orang Islam Palestin satu demi satu sehingga berlakumya pengusiran orang Palestin terbesar dari kediaman masing-masing. Siapa tidak ingat peristiwa yang dinamai Nakba 15 Mei 1948 di mana lebih 700 000 rakyat dihalau dari tanah sendiri dan bahkan bukan setakat di halau, tapi dibunuh dengan kejam sekali semasa dalam pelarian...(Ya Allah kuatkan semangat hati orang Islam Palestin!!!)..






Semasa proses imperialisma Yahudi sampai sekarang, berlakunya kebangkitan rakyat palestin menentang penjajahan Israel di mana ramai di kalangan mereka yang berjuang hingga syahid di medan pertempuran seperti peperangan secara gerila dan pengeboman berani mati(bukan bunuh diri) demi membebaskan tanah air Islam mereka dari diambil si musuh Allah....Antaranya Gerakan Islam Hamas telah ditubuhkan bagi memperjuangkan Islam dan menentang musuh Allah di Palestin.Secara fitrahmya, apabila berlaku keadaan kemungkaran dan kezaliman, akan lahir juga golongan yang memperjuangkan amar makruf nahi mungkar dan menetang kezaliman yang berlaku..Keadaan ini sentiasa berlaku dari zaman nabi Adam as hingga akhir zaman iaitu zaman peperangan terbesar antara orang Islam yang dipimpin Imam Mahdi dengan orang Yahudi yang dipimpin Dajjal. Cerita ini bukan dongeng tetapi cerita yang akan berlaku pada masa akan datang berdasarkan hadis dari Abdullah b. Mas'ud r.a. berkata, Rasulullah s.a.w. bersabda; "Dunia tidak akan hilang (kiamat) sehinggalah bangsa Arab akan dikuasai oleh seorang lelaki daripada keluargaku (keturunanku) yang namanya sama dengan namaku." -
Riwayat Tirmidzi.........menurut pendapat ulama yang jumhur, lelaki itu adalah Imam Mahdi....

Secara ringkas uraian mengenai Imam Almahdi adalah sebagai berikut:
a. Beliau akan muncul di akhir zaman.
b. Namanya Muhammad bin Abdullah atau Ahmad bin Abdullah. Ini menurut hadis riwayat Abu Daud dan Tirmizi.
c. Beliau termasuk ahli bait (keturunan) Rasulullah saw. yakni anak cucu dari Fatimah putri beliau. Ini tercantum dalam hadis riwayat Abu Daud dan Hakim.
d. Beliau serupa benar akhlak dan budi pekertinya dengan Rasulullah saw., tetapi tidak menyerupai dalam bentuk roman muka dan lain-lain. Ini diriwayatkan oleh Abu Daud dari ucapan Imam Ali r.a.
e. Dahi beliau lebar dan hidungnya mancung sekali. Maksudnya rambutnya terbuka dari kepala bagian muka. Adapun hidungnya panjang, lengkung tengahnya dan kecil ujungnya.
f. Beliau akan meratakan ke seluruh permukaan bumi sifat keadilan dan kejujuran dalam memerintah, sedangkan sebelumnya yang terjadi penuh penganiayaan dan kelaliman.
g. Beliau akan menegakkan syariat Islam. Segala sesuatu yang sudah terpendam dari sunah Rasulullah saw. akan dihidupkan lagi.
h. Agama Islam akan tinggi kalimatnya di zaman beliau, sehingga beliau sempat menetapkan serta mengokohkan Islam di bumi. Demikianlah menurut riwayat Abu Daud.
i. Kedudukan beliau kuat dan mantap, kelapangan dalam kehidupan merata di zaman pimpinannya, sebab memang penuh keadilan. Bahkan banyak pula harta yang diberikan. Beliau menyebarkan harta secara merata ke seluruh rakyat, tanpa dihitung-hitung menurut riwayat Muslim.
j. Beliau akan menetap di bumi lebih dari tujuh tahun. Ini tersebut dalam hadis riwayat Abu Daud.
k. Setelah itu datanglah Dajal, kemudian turunlah Nabi Isa a.s. dan selanjutnya beliau bekerjasama dengan Almahdi untuk membunuh Dajal itu. Kemudian Almahdi wafat dan disalatkan oleh kaum Muslimin.

Demikianlah secara ringkas riwayat yang ada sangkut-pautnya dengan Almahdi. Pokoknya riwayat-riwayat tidak ada yang menyimpang dari persoalan pemberitaan bahwa nanti akan muncul seseorang dari golongan pembawa perbaikan dunia yang datang di akhir zaman, ia akan menegakkan bendera keadilan dan dengan usahanya kalimatullah akan menjadi tinggi. Islam pun tegak dengan kokoh dan ini akan merupakan permulaan dari kebaikan yang umum serta merata yang akan terjadi sesudahnya, sebagaimana halnya Yohanna (Yahya) sebelum lahirnya Nabi Isa a.s.




Sementara itu keluar pula Dajal Yahudi sebagai tontonan dari munculnya fitnah-fitnah yang terbesar. Tujuannya ialah melawan gerakan Islam serta berdaya upaya membuat fitnah umat manusia dalam urusan agama mereka dengan menggunakan ilmu pengetahuan, kepandaian dan kekuatan. Tetapi Allah Taala pasti akan menghancurkan tipu daya Dajal tersebut dengan jalan menunjukkan ayat-ayat yang lebih besar lagi dari fitnah yang dilancarkannya. Ayat yang dimaksudkan ialah dengan turunnya Nabi Isa a.s. untuk mengokohkan kebenaran yang dianjurkan oleh Imam Almahdi pada waktu itu. Dengan demikian lalu timbullah kerjasama antara Nabi Isa a.s. dan Imam Almahdi, sedang di belakang kedua pemimpin ini berdiri pemimpin-pemimpin Islam lain yang berusaha keras untuk membunuh Dajal serta melumpuhkan ajakannya. Demikian peristiwa yang akan terjadi pada saat itu.


Kemudian setelah Dajal terbunuh, hancur lebur pulalah kaum Yahudi yang berjuang bersama Dajal tadi. Jumlah mereka ada tujuh puluh ribu orang. Ini menurut hadis riwayat Muslim. Selanjutnya Allah akan menyingkap semua urusan yang berkenaan dengan golongan kaum Yahudi ini, sehingga tidak seorang Yahudi pun yang dapat bersembunyi di balik sesuatu benda, melainkan benda ini akan ditakdirkan oleh Allah Taala dapat berbicara dan memberitahukan siapa yang sedang bersembunyi di belakangnya. Benda akan berkata, “Hai hamba Allah yang muslim! Ini ada orang Yahudi. Kemari dan bunuhlah ia. Dengan demikian lalu ditumpaslah fitnah terbesar yang pernah terjadi di atas permukaan bumi. Setelah itu Nabi Isa a.s. bekerja keras melenyapkan agama Nasrani yang sudah banyak menumpuk-numpuk berbagai kesalahan dengan menggunakan nama agama. Agama yang dikokohkan di bumi ketika itu ialah Islam.




Sebagai Muslim kita kena meyakini hari pembalasan Allah, kalau kita tinjau dari penerangan di atas pembalasan terhadap musuh Allah Yahudi sudah dibalas di dunia lagi dan apatah lagi di akhirat yang tak terkira azabnya untuk ditanggung kelak(mintak dijauhi)..Dan peranan kita sekarang untuk menolong sahabat kita di Palestin dan menentang dasar Israel dan kuncu-kuncunya ialah:




  1. menginfakkan wang dan keperluan yang ada untuk diberikan kepada rakyat palestin
  2. memboikot semua barangan dan pasaran yang mempunyai kaitan dengan Yahudi dan USA seperti TESKO, GIANT, Mc Donald dan sebagainya
  3. sentiasa berdoa untuk kesejahteraan dan keselamatan rakyat dan pejuang islam di Palestin setiap masa dan seelok-eloknya selepas solat
  4. menyertai pertubuhan sukarelawan bantuan kemanusian
  5. menyertai demotrasi bantah serangan Israel
  6. menyertai skuad misi perang untuk membantu Hamas menentang Israel....(tergamam???)





Tiada ulasan:

Bagaimanakah reaksi anda apabila membuka blog ini?