SALAM

Rabu, 6 Oktober 2010

Apa yang aku alami selama ini..


Sedar-sedar dah lama aku tinggalkan wadahku ini, hampir setahun lamanya..Kenapa ye?...Entah la...Aku pun x pasti...apa yang yang menyebabkan aku lari dari wadahku...kenapa baru sekarang aku sedar yang aku telah meninggalkan tugasku yang banyak pentingnya. Mungkin aku telah banyak hanyut dibawa duniawi.. walaupun perkara yang sia2 itu tidaklah berat dilihat oleh orang lain, tetapi bagi ku ianya banyak merubah hidupku sehingga bila ku menyedari semua ini telah berlalu. ianya membuatkan aku berfikir sejenak demi sejenak... BAru ku tahu rupa-rupanya hati manusia itu sebenarnya mudah menjadi bolak-balik, naik turun naik turun..sekejap jadi baik, sekejap jadi "laro", kejap jadi cemerlang, sekejap jadi tercorok,...itulah habitat atau tabiat keadaan manusia yang sentiasa ada naik turun dalam prestasinya..

Aku meninggalkan wadahku bukan sahaja menyebabkan ilmu yang kuperolehi tidak berkembang, malah menjadikan aku tidak kenal siapa yang selama ini bermain "blog" denganku..tidak mengetahui perkembangan sahabat2 yang sama2 berjuang menegakkan Islam melalui wadah ini. Mereka ini sudah banyak menyumbangkan bakti melalui perkongsian ilmu mereka sehingga dikira pahala orang suka menabur-nabur ilmunya itu mungkin sudah meninggi gunung...alangkah ruginya aku tidak menyumbang jasa seperti mereka ini..

Terima kasih juga pada Al Zenki yang sentiasa mengingatkan aku supaya meneruskan wadah ini untuk menyumbang jasa kepada diri sendiri, keluarga, umat dan negara yang ku cintai....
Maaf memuploadkan gambar di atas yang sebenarnya tiada kaitan dengan yang ku luahkan ini...heh heh heh

Tiada ulasan:

Bagaimanakah reaksi anda apabila membuka blog ini?